KUCHNIA

3 składnikowe klopsiki jaglane

 

Jeżeli smakują Wam moje klopsiki’la Ikea to te pokochacie miłością absolutną.  Składają się z 3 głównych składników. Odkąd wymyśliłam  na ten genialnie prosty przepis robię jego różne warianty, a to kaszę jaglaną zamieniłam na kuskus (no dobra, przyznaję nagotowałam za dużo i musiałam coś z nią zrobić), a to zamiast brokuła użyłam marchewki, a to pół na pół brokuł z marchwią i pietruszką. Najważniejsze to zachować proporcje. Oczywiście jak każdego typu klopsy możecie je bardziej rozpłaszczyć i zrobić burgery, albo upiec w całości w jednej dużej formie i mieć pieczeń.

Składniki na około 20 sztuk:

250 g suchej (nieugotowanej kaszy jaglanej)

1 brokuł

100-150 g nasion słonecznika

bajery: suszony/świeży koperek, łyżeczka soli, szczypta kurkumy, pół łyżeczki mielonej kozieradki

olej do smażenia/można też upiec – 20 minut w temp. 180 C

Przygotowanie:

Ugotować kaszę zgodnie z przepisem na opakowaniu. Ugotować brokuł (ja zawsze gotuję warzywa w parowarze). Słonecznik podprażyć na suchej patelni.

 

Brokuła rozgnieść widelcem lub „tłuczkiem” do ziemniaków. Dodać ugotowaną kaszę, podprażony słonecznik i przyprawy.

Dokładnie wymieszać (najlepiej dłonią).

Nabierać dużą łyżką masę i uformować klopsiki. Smażyć 3 minuty z każdej strony.

Smażyć 3 minuty z każdej strony.

Smacznego!

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.