KUCHNIA

Karmelizowane gruszki pod pierzynką

DSC03104

Co jest najlepsze w ciastach drożdżowych? Kruszonka! Chyba większość zaczyna od skubania kruszonki, potem zabiera się za owoce, a resztę męczy bo szkoda wyrzucić. Jest coś magicznego w połączeniu mąki, cukru i tłuszczu, że kochamy to wszyscy. Pokusiłam się o odrzucenie wszystkiego co zbędne, czyli ciasta a zostawiłam creme de la  creme, czyli owoce i kruszonkę, która jest w wersji maksymalnie fit.

Składniki na 6 porcji (można śmiało zrobić w jednej, dużej formie):

wartość odżywcza 1 porcji: 300 kcal/6 g białka, 39 g węglowodanów, 17 g tłuszczu

około 1 kg gruszek (5-6 sztuk)

100 g mielonych migdałów

100 g płatków owsianych

50 g brązowego nierafinowanego cukru

30 g oleju kokosowego

2-3 łyżki wody

DSC03085

Przygotowanie:

DSC03087

W misce umieść mielone migdały, cukier (łyżeczkę odłóż do karmelizowania gruszek), płatki owsiane, masło kokosowe (łyżeczkę zostaw do karmelizowania gruszek) i cynamon.

DSC03089

Rozetrzyj wszytkie składniki w palcach, możesz dodać 2-3 łyżki wody jeżeli masa będzie za sucha).

DSC03095

Kruszonka jest gotowa.

DSC03094

Gruszki obierz i pokrój w ósemki. Na dużej patelni rozpuść pozostały cukier z 50 ml wody (2-3 łyżki), umieść w powstałym syropie gruszki i duś na małym ogniu około 5 minut, po czym delikatnie przewróć na druga stronę i duć 3-5 minut.

DSC02877

DSC03097

Foremki do zapiekanie bardzo delikatnie natłuść masłem kokosowym, umieść gruszki i posyp kruszonką. Piecz e temp. 180-190 C przez około 30 minut.

DSC03103

Smacznego!

DSC03107

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.