KUCHNIA

Pasta do kanapek z czerwonej soczewicy

Nie samym hummusem wegus żyje, a poza tym nie każdemu on służy. Mi oczywiście hummus bardzo smakuje, ale niestety jest dla mnie ciężkostrawny, a w sumie to sama ciecierzyca. Natomiast czerwoną soczewicę mogłabym jeść codziennie pod każdą postacią, więc wykombinowałam pastę do chleba z moich ulubionych składników czyli soczewicy i suszonych pomidorów.

Składniki:

200 g suchej (nieugotowanej) czerwonej soczewicy

około 200 g suszonych pomidorów (najlepiej z zalewy)

2 średnie cebule

2 czubate łyżki koncentratu pomiorowego lub ketchupu

płaska łyżeczka kurkumy

łyżeczka czerwonej słodkiej papryki

pół łyżeczki wędzonej papryki lub wędzonej soli

łyżeczka kuminu

sól i pieprz

3 łyżki oleju do smażenia (najlepiej tej z zalewy od suszonych pomidorów)

Przygotowanie:

Zasznij od ugotowania soczewicy do miękkości. Ja najpierw podsmażam ją przez minutę na łyżce oleju, a następnie partiami dodaję wodę, w sumie około 600 ml.

Na dużej patelni podgrzej olej i podsmaz przez 5 minut drobno posiekaną cebulę- powina zacząc się przyrumieniać. Dodaj do cebuli papryki, kumin i kurkumę. Dokładnie wymieszaj.

Następnie dodaj ugotowaną soczewicę i pokrojone suszone pomidory.

Smaż do użyskania porządanej konsystencji mieszając  co chwilkę – nie zajmie to więcej niż 10 minut, a w międzyczasie możesz ogarnąć kuchnię 😉 Dopraw solą (około 1 łyżeczki).

Połowę masy zblenuj na gładko.

Wymieszaj z pozostałą częścia, dodaj ketchup. Gotowe.

Smacznego 🙂

Ps. przechowywana w lodówce spokojnie może stać nawet tydzień, oczywiście można też mrozić.

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.